vrijdag 30 oktober 2009

Ding 23: evaluatie


Ondanks dat ik veel van de 'dingen' al kende zit alles wel weer even op het netvlies. Is alles even weer voorbij gekomen en ben ik er achter gekomen dat het toch waardevol is om een aantal van die dingen eens nader te bekijken en te zien of die dingen het leven wat makkelijker kunnen maken. Ook een aantal leuke andere applicaties gevonden en een aantal ideeen waar ik toch meer mee ga doen. Al heb ik dat niet optimaal meegekregen (ik ben veel te laat begonnen natuurlijk), vind ik het samen leren, bouwen aan kennis en kennis uitwisselen het leukste aspect aan deze cursus. Zeker zinvol om te kijken of dergelijke online learning programma's interessant zijn om breder uit te zetten.

Voor de organisatie bibliotheek hebben we een enorme inhaalslag gemaakt wat betreft kennis op het gebied van web 2.0, maar ook de focus om dit soort veranderingen in de gaten te houden. En de grap is het is nog leuk ook! In Fryslan zijn we al bezig de 23 dingen praktisch toepasbaar te maken en ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen! Web 3.0 komt er al aan, 23 dingen 3.0 al in de maak ?? ;-)

Dank coaches Thea en Janneke voor jullie geduld ;-) *kijkt engelachtig*

1 opmerking:

  1. Haha, omdat je alle dingen in korte tijd hebt gedaan staat alles natuurlijk nu scherp op je netvlies ;-)
    Ik ben trots op je dat je de cursus toch nog helemaal hebt gedaan en je hebt ook leuke en goede blogs geschreven. het jammere is dat de rest al klaar was en dat je dus geen reacties van je medecursisten hebt ontvangen en waarschijnlijk ook geen blogs van anderen hebt gelezen, waar jij misschien nog iets aan had kunnen bijdragen (tips of i.d)
    En dat is toch wel een van de sterke punten van 23 dingen, maar ik moet eerlijk zeggen dat dat ook weinig gebeurde bij de cursisten die wel volgens schema de cursus deden en dat heb ik zelf toch wel wat gemist. In Sudwest, waar ik ook coach ben (geweest), ging dat, zeker in het begin, toch anders, en het kan motiverend werken om eens een reactie te krijgen zodat je weet dat anderen je blog ook lezen.
    By the way: op de 23 site van de bsf staan binnenkort de blogs van de "nieuwe" cursisten, je mag natuurlijk alsnog op andere blogs reageren ;-)
    En nu wil je natuurlijk heel graag je certificaat... moeten we dinsdag maar ff doen dan. Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen