dinsdag 27 oktober 2009

Ding 13: online kantoortoepassingen

Wat ik blogte over Wiki's en dat ik wel eens wil kijken of die ook ter ondersteuning van projecten kan gebruiken, daar gebruik ik zelf eigenlijk Google docs voor. Van planning in excel tot het delen van stukken ter revisie of als ik met meerdere mensen aan en stuk werk.

Eerder gebruikte ik altijd Box.net om documenten te delen, maar dat is meer geschikt om documenten beschikbaar te stellen. Google docs is veel interactiever.

Wel moet ik toegeven dat ik het voor de bieb weinig gebruik. Het sturen van een mail is toch sneller gedaan. Zoho kende ik niet. Ik zag daar ook een CRM systeem, zeker de moeite waard om eens te kijken wat we daar mee zouden kunnen. Er is steeds meer freeware beschikbaar via het internet, waar je hetzelfde mee kunt als de dure systemen die je via 'gewone' commerciele partijen aanschaft. Denk bijvoorbeeld aan Mailchimp. Bij het kiezen van nieuwe systemen zou meer aandacht moeten worden besteed aan dit soort producten, het zou ons wel eens een hele hoop geld kunnen besparen.

1 opmerking:

  1. Ik ben het weer volkomen met je eens. Er is steeds meer goede freeware beschikbaar. Google is daarvan een goed voorbeeld. Laatst stond er in Bibliotheekblad een heel stuk over een bibliotheek (weet zo niet meer welke) die met Google docs werkt i.p.v. office. En er is vast ook wel een goed gratis alternatief voor onze "kennisbank", die niet werkt vanwege het beperkte aantal licenties e.d.

    BeantwoordenVerwijderen