Een leuk instant messaging anekdote.
Bij een groot Amerikaans warenhuis zag ik een geweldige jurk. Ik zocht naar informatie over hoe Europese maten zich verhouden met de Amerikaanse maten en wat de kosten voor verzending waren. Ik kon de informatie niet direct vinden en ik stuitte op een chatfunctie. Ik klikte het aan en werd direct welkom geheten door ene 'Georgiana'. Direct gaf ze aan dat ik een prachtige jurk had uitgekozen (ze kon dus zien via welk artikel ik bij de chat was beland) en vroeg me welke vraag ik had. Na het beantwoorden van mijn vragen wenste ze me een fijne avond en gaf me een aantal links naar artikelen die ik wellicht ook wel leuk zou vinden op basis van de jurk die ik had uitgekozen.
Ik heb nog nooit zo'n goede service gehad, ondanks het ontbreken van persoonlijk contact wist ze op basis van mijn zoekgedrag precies wat ik zocht, wist antwoord te geven op mijn vragen, suggesties te doen en mij zeer klantvriendelijk en klantgericht te benaderen. En dat op het moment dat het mij uitkwam.
Voordeel van klantenservice via de chat: geen lange gesprekken, to the point en laagdrempelig.
Wat mij betreft absoluut een toegevoegde waarde en een echte service.
dinsdag 27 oktober 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
En heb je de jurk ook besteld?
BeantwoordenVerwijderenEen goede service, al kan ik me voorstellen dat het soms wel wat "Big brother" achtig overkomt. Je zoekgedrag e.d. alles is zichtbaar.. Je hebt geen geheimen meer op internet ;-) Maar ja, zo heb elk voordeel zijn nadeel (vind ik persoonlijk).
En de bibliotheken hebben ook zo'n chatfunctie gehad, of misschien inmiddels wel weer (foei dat ik dat niet eens weet)???